Sundhed.dk

Awareness-kampagne ramte bredt og budskab forblev top-of-mind.

Udfordringen

Sundhed.dk ønskede at uddanne den danske befolkning i deres platform, hvor borgere har let adgang til sundhedsvæsenet og til egne helbredsoplysninger. Dette kan virke som en let opgave, hvis man har uanede af annoncebudgetter og tid og blot skal ud med et budskab. Men med realistiske annoncebudgetter og korte tidsperioder kan det være problematisk at arbejde med awareness som mål i en begrænset kampagneperiode, hvor formålet blot er at nå mange mennesker. Man risikerer nemlig, at brandet eller budskabet ofte bliver glemt efter kampagnens afslutning. Derfor måtte vi udvikle en strategi, som dels havde som mål at nå så bredt et udsnit af den danske befolkning som muligt, og som dels sikrede, at brugerne ville se og interagere med kampagnens indhold, så brandet og budskaberne havde optimale muligheder for at påvirke brugerne og kunne holde sig top-of-mind efter kampagnens afslutning.

Løsningen

Det kreative bureau, PONG, havde fået til opgave at udvikle tre videoer, og Opvækst fik ansvaret for markedsføringen på Facebook og Instagram. Humor var det centrale element i videoerne, og det var nu op til os at sikre, at de rigtige videoer kom ud til at de rigtige personer, så vi sikrede os en interaktion med videoerne og en lav CPM. Derfor benyttede vi os af Brand Study-værktøjet til vores videovisningskampagne, så vi fik nogle klare pejlemærker om brand- og annoncegenkendelse.

Vi indledte kampagnen med at teste de første fire dage. Her testede vi alle videoer i forskellige aldersgrupper fordelt på køn og placeringer. På den måde kunne vi trykprøve indholdet fra start og samtidig få en indikation af, hvor meget vi kunne tillade os at udvide målgruppen – uden at det ville gå ud over resultaterne.

Med vores læring fra den første test kunne vi optimere budskaberne til de rette målgrupper og placeringer og sikre os, at hver en mønt blev brugt så effektiv som muligt. Det medfødte, at vi ramte over vores indledende målsætninger og Facebooks estimater, fordi det rette indhold ramte de helt rigtige personer.

Vi ramte bl.a. 179 % flere personer end først estimeret og havde en CPM, der var 54 % billigere.

Med de gode leveringsresultater formåede vi at have en dækningsgrad i målgruppen på 12 procentpoint mere end kampagnens målsætning. Desuden sikrede vores videovisningskampagne, at ca. hver 5. gang en video dukkede op på en brugers feed, blev der set minimum 15 sekunder af videoen.

Vores Brandlift Study viste samtidig, at vi opnåede en stigning på 6,4 procentpoint i brandgenkendelse, hvilket er 0,4% højere end standarden inden for sundhedsområdet.

Kampagnen formåede altså at ramme rigtig mange mennesker og samtidig fastholde deres interesse i budskaberne, så kampagnens budskab forblev top-of-mind.

Resultaterne

0 %
ThruPlays af alle annoncevisninger
0 %
Reach
0 %
Billigere CPM end Facebooks estimater
0 %
Højere dækningsgrad

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Så kan vi sammen finde frem til, hvordan vi bedst muligt kan hjælpe dig med din digitale marketing.

Ring til os på 30 64 86 28 eller udfyld kontaktformularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Per Jacobsen
Per Jacobsen
CEO & Founder

Bliv kontaktet

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Så kan vi sammen finde frem til, hvordan vi bedst muligt kan hjælpe dig med din digitale marketing. Ring til os på 30 64 86 28 eller udfyld kontaktformularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.
Per Jacobsen
Per Jacobsen
CEO & Founder
Bliv kontaktet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Og hold dig opdateret på tendenser og nyheder inden for digital marketing

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Og hold dig opdateret på tendenser og nyheder inden for digital marketing